news-serwis.pl

News-serwis – blog ogólnotematyczny

budowanie marki osobistej
Biznes

Budowanie marki osobistej i płynące z tego korzyści

Marka osobista to indywidualny kanał marketingowy na który składają się imię, nazwisko, nazwa firmy oraz symbol osobisty, którym może być własnoręczny podpis, zdjęcie lub logo.
Marka osobista pomaga w zdobyciu i utrzymaniu klientów oraz pozwala na stanie się rozpoznawalnym na rynku. Działania związane z marką osobistą muszą być przemyślane i zaplanowane, ponieważ dotyczą one zarządzania karierą i życiem osobistym.

Budowanie marki osobistej

Proces budowania marki jest czasochłonny i przebiega według następujących kroków:
1. Zdefiniowanie marki:
Trwała marka osobista oparta jest na autentycznych wartościach i cechach oraz na wiedzy i zdobytym doświadczeniu. Początkiem tworzenia marki jest określenie co potrafimy, jakie mamy talenty oraz kwalifikacje, a także jakie są nasze słabości i jakie cele chcemy osiągnąć.
Przeanalizowanie nas samych umożliwi odkrycie i przebycie drogi do odbiorców naszej marki. Marka musi się wyróżniać co jest trudnym zadaniem. Zdefiniowanie marki pozwoli łatwo i z pożądanymi efektami wykreować ją w niepowtarzalny sposób.
2. Opakowanie marki:
Krok ten jest odpowiedzialny za wizualny wygląd marki osobistej, który musi być adekwatny do jej wartości. Jest to ważny etap, ponieważ pierwsze co widać to wygląd i zachowanie składające się na wizualną identyfikację z daną marką.
Opakowanie marki to także logo firmy, hasło, grafiki i zdjęcia oraz wszystkie dostępne materiały reklamowe.
3. Przedstawienie marki:
Aby łatwo można było znaleźć naszą markę trzeba ją odpowiednio pokazać. Krok ten zacząć trzeba od poznania otoczenia i konkurencji oraz wybranie naszej grupy docelowej.
Do odbiorców należy docierać regularnie, ale nie nachalnie. Solidna marka osobista jest bardzo ważna, aby efektywnie rozwijać siebie i swoją karierę.

Korzyści jakie daje budowanie marki osobistej

Marka osobista daje następujące korzyści:
– buduje zaufanie – klienci lubią osobiste i bliskie relacje z drugą osobą, która potrafi spełnić ich wymagania co do usługi,
– pozwala poznać mocne strony – dzięki temu potrafimy uwierzyć w siebie i iść do przodu,
– przekonuje klienta, dlaczego wybrać Ciebie – klient widzący prawdziwość chętniej wybiera usługi od takich osób,
– poszerza świadomość – budowanie marki pozwala poznać siebie z każdej strony,
– pozwala na dotarcie do ważnych ludzi – klienci są ważni dlatego trzeba ich najpierw dokładnie wytypować i określić dla kogo przeznaczone są nasze usługi.
Podczas budowania marki trzeba pamiętać o zaufaniu będącym jej podstawą i o autentyczności. Tak zbudowana marka osobista pozwoli osiągnąć przewagę nad konkurencją i na długotrwałe działanie na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *