Powszechnie rozpoznawalny serwis Amazon oficjalnie na polskim rynku zawitał stosunkowo niedawno, jednak z uwagi na globalne zasięgi tego marketplace oraz jego nieprawdopodobną popularność, każdy e-przedsiębiorca chce wiedzieć jak sprzedawać na Amazon. Rzecz jasna, proces ten to nie tylko samo utworzenie oferty, ale zrobienie tego w sposób strategiczny
Dlaczego konto sprzedawcy jest tak istotne?
Amazon pozwala handlować bardzo zróżnicowanym zakresem towarów, jednak podstawowe konto ograniczone jest do zaledwie części wybranych kategorii produktów. Jak sprzedawać na Amazon w dowolnej kategorii? W tym celu potrzebne będzie konto profesjonalne. Warto podkreślić, że niektóre kategorie objęte są dodatkowymi restrykcjami, przez co wymagana jest oddzielna zgoda ze strony samej platformy. Kolejnym, potencjalnym limitem, jest ograniczenie handlu niektórymi przedmiotami (ubrania, kosmetyki itp.) wyłącznie do produktów nieużywanych, co powinno się mieć na uwadze.
Kolejnym powodem, jaki przemawia za korzystaniem z konta profesjonalnego, jest nieograniczony limit sprzedaży, który w przypadku konta użytkownika wynosi zaledwie 33 produkty na miesiąc. Istotna różnica widoczna jest także w marży – profesjonalni sprzedawcy uiszczają opłatę raz na miesiąc, natomiast podstawowe konto użytkownika uiszcza opłat za każdy sprzedany przedmiot. Należy pamiętać także o tym, że opłaty związane ze sprzedażą na Amazon różnią się w zależności od kategorii – prowizja zazwyczaj mieści się w przedziale 10% a 15%.
Czy warto wybrać tę platformę – jak sprzedawać na Amazon z korzyścią?
Nie można ukrywać, że korzystanie z Amazon jako głównego kanału sprzedaży ma pewne wady, o których warto wspomnieć jeszcze przed rozpoczęciem tam działalności. Oprócz comiesięcznych prowizji oraz dość ścisłego regulaminu, którego należy przestrzegać. Sprzedawcy wiążący swoją działalność z tą platformą są w pewnym sensie pod nią podporządkowani.
Nakład obowiązków związany ze sprzedażą na Amazon może być jednak zredukowany poprzez odpowiednie narzędzia. Idealnym kandydatem jest tu oprogramowanie ErpBox, w ramach którego można skorzystać z kompleksowej integracji oraz specjalnego managera Amazon. Co oznacza to dla sprzedawcy? Przede wszystkim dostęp do licznych opcji automatyzacji oraz znacznie łatwiejszego zarządzania sklepem i wygodnego filtrowania danych. Możliwości ErpBox są bardzo szerokie – aby poznać ich pełny zakres, warto skorzystać z darmowego, 21-dniowego okresu próbnego, który pozwoli przetestować je wszystkie osobiście, bez zbędnych opłat i zobowiązań!